Reparationer

Det er servicecentret eller ejendomskontoret, du skal have fat i, hvis noget i din bolig holder op med at virke eller går i stykker. Du melder lettest problemet ind via vores app. Tjek også de gode råd til, hvad du selv kan gøre.

Hvis noget går i stykker i din bolig, hvis fx din vandhane drypper, toilettet løber, eller radiatoren skal luftes ud, skal du melde det til ABCD’s servicecenter eller ejendomskontor. Det gør du lettest og hurtigst ved at benytte vores gratis app Min boligservice, som du kan installere på din smartphone.

Du kan også henvende dig personligt i servicecentret eller på ejendomskontoret, ringe ind eller bruge vores kontaktformular.

Inden du henvender dig

Alt efter skaden i din bolig, kan du tjekke en række ting, inden du kontakter dit servicecenter eller ejendomskontor, fx:

  • Er strømmen gået?
    Tjek, om det kan skyldes, at en sikring er sprunget, eller hovedafbryderen er afbrudt.
  • Har du ingen varme og/eller vand?
    Tjek, om dit forsyningsselskab har fejlmeldt problemet, fx på sin hjemmeside.
  • Er afløbet stoppet?
    Prøv, om det hjælper at hælde afløbsrens i afløbet, og lad det stå et par timer. Har du ikke afløbsrens, kan du hælde et par liter kogende vand i afløbet efterfuldt af 1 dl opvaskemiddel, og lad det stå natten over.

Står du i vand til anklerne, når du går i bad, så prøv selv at rense afløbet, inden du kontakter servicecentret.

Betaling for reparation

Almindelige reparationer som fx et løbende toilet eller en tilstoppet radiator eller afløb, skal du ikke selv betale for.

Ved deciderede skader og mislighold skal du selv betale.
Det er derfor vigtigt, du har tegnet en indboforsikring. Boligafdelingens forsikring dækker kun skader på ejendommen og ikke skader i dit hjem.

Læs om indboforsikring her

Har du særlige ønsker til dit lejemål?
Så kontakt ABCD på 76 44 47 50